onze projecten

Onze projecten

Sport, cultuur, milieu, gezondheid, creativiteit, muziek... houdt ons bezig.


Leerlingenparticipatie


Via de familiebabbel in de klas, de theekrans bij de directeur en het forum voor de ganse school en de ouders, pogen wij onze leerlingen een stem te geven. Ideeën, opmerkingen en suggesties leren verwoorden, zich kritisch durven opstellen, kunnen kritiek verdragen en voelen dat er geluisterd wordt naar hen, is één grote doelstelling van de leerlingenparticipatie bij ons op school.



Meervoudige intelligentie


In plaats van te kijken naar wat kinderen niet kunnen, gaan we de talenten en interesses van de kinderen verder uitdiepen, we baseren ons daarvoor op de Meervoudige intelligentie – theorie van Howard Gardner.


In de werkwinkels, krijgen leerlingen de kans om hun talenten en interesses verder te ontwikkelen en te ontdekken.


Overzicht werkwinkels

Groene school


Aangezien we letterlijk in een oase van groen en rust zitten, wensen wij aan een aantal vooropgestelde criteria te voldoen.


Het schooldomein dient niet enkel als sierrad , maar moet een ware bron van exploratie betekenen. Alle seizoenen worden waargenomen alsook de typische fauna en flora.


Ook hebben we een aantal dieren op school.


Foto-impressie van onze groene school

Onze eigen moestuin


Leren over het milieu, de voedselketen en ecosystemen en ondertussen genieten van de buitenlucht.


Doordat ze ervaren hoeveel moeite het kost om een plantje te kweken, zullen ze er ook meer respect voor krijgen en minder geneigd zijn om eten weg te gooien.


En dat ze groenten/fruit lekker vinden, merk je aan het proeven van hun eigen oogst in een werkwinkel.


Volg hier onze moestuin op de voet!

Onze gevoelsplekken


Een aantal jaar terug hebben we met onze kinderen gevoelsplekken geïnstalleerd.

Dit is  een laagdrempelig project met weinig input

(veel natuurlijke materialen) maar met een enorme output. Het is een non-verbale manier om gevoelens van verdriet en woede  te uiten op een constructieve manier.